Marketing

Tłumaczenia z zakresu marketingu i reklamy to jedno z najtrudniejszych zadań, przed którymi staje tłumacz i korektor językowy. Proces tłumaczenia tego typu tekstów wymaga od tłumaczącego nie tylko świetnej znajomości języka, ale także wszechstronnej wiedzy, wyczucia różnic kulturowych, umiejętności bacznego obserwowania zachodzących w świecie zmian oraz kreatywnego podejścia do tworzonych treści. U podstaw sukcesu dobrych tłumaczeń marketingowych leży znajomość branży, w której działa nasz klient, zrozumienie jego potrzeb i oczekiwań, a także dogłębne poznanie potencjalnego odbiorcy tekstu docelowego. Istotnym aspektem pracy nad tłumaczeniem o charakterze marketingowym jest oddanie sensu tekstu, nie jego wierne przełożenie. W tym przypadku najważniejsze jest przekazanie idei, a nie tłumaczenie poszczególnych słów. Podczas tłumaczenia tekstów reklamowych na różne języki, najsilniej widać zróżnicowanie kulturowe, które determinuje różny sposób przekazywania tych samych treści odbiorcom różnych narodowości. Dlatego tłumaczenie tego rodzaju tekstów w sposób zapewniający skuteczność przekazu – jeśli w ogóle uznać je można za możliwe – przypomina bardziej pracę copywritera niż tłumacza. Mamy tu raczej do czynienia z pisaniem tekstów na nowo na potrzeby każdego rynku niż z tłumaczeniem jednego, „wzorcowego” tekstu na inne języki. Aby tego typu zadanie wykonać rzetelnie, konieczne byłoby poznanie założeń strategii marketingowej klienta przyjętej na potrzeby rynku polskiego. Dzięki temu można w tekście docelowym dobrać odpowiedni sposób obrazowania i metaforyki.

Nasi klienci doskonale wiedzą, jak ważną rolę w prowadzeniu ich firm odgrywają materiały reklamowe i promocyjne oferowanych produktów i usług, jak ważny jest właściwy dobór słów, pojęć, związków frazeologicznych czy idiomów. My wiemy, jak w sposób satysfakcjonujący klienta przełożyć te myśli na języki obce, żeby całość brzmiała naturalnie, swobodnie i „prawdziwie”.

W trakcie naszej dwudziestoletniej działalności dokonaliśmy przekładów następujących rodzajów tekstów:

  • Komunikaty prasowe
  • Materiały szkoleniowe i PR
  • Broszury i katalogi reklamowe
  • Oferty handlowe
  • Karty informacyjne produktu
  • Strony internetowe
  • Teksty ulotek i folderów informacyjnych i promocyjnych
  • Slogany reklamowe
  • Słownictwo z zakresu kampanii AdWords i mailingowych
  • Przewodniki
  • Teksty na ekspozycje i do folderów muzealnych